Afwezigheid
Af en toe is de praktijk gesloten, zoals in het weekend en tijdens scholing en vakanties. Het kan zijn dat de sluiting net op een heel onhandig moment komt. Buiten kantooruren en in dringende gevallen, altijd de huisarts of de huisartsenpost bellen. Bij levensbedreigende spoed natuurlijk 112. Zie verder de pagina 'eerste hulp bij afwezigheid'.
Waar vind je sinteze?
Adres: Cruquiuskade 113, 1018 AM Amsterdam
Telefoon: 020 - 760 36 96 (ma-vr van 8.00 - 18.00 uur neemt het secretariaat de telefoon aan en laat een bericht achter voor de therapeut).
Email:
De dichtstbijzijnde haltes voor het openbaar vervoer zijn:
- Bus 22 vanuit Amsterdam Centraal (komend vanaf station Sloterdijk) naar Muiderpoortstation of bus 22 vanuit station Muiderpoost naar Station Sloterdijk (via Centraal Station): halte 'Het Funen'
- Tram 7 (vanaf Leidseplein) halte Hoogte Kadijk of Eerste Coehoornstraat (3 minuten lopen)
- Tram 14 (vanuit Centraal Station met omweg via Centrum en Oost of vanuit Flevopark) halte Zeeburgerdijk (5 minuten lopen)
- Tram 26 (vanaf Centraal Station) halte Rietlandpark (10 minuten lopen)
- Sprinter (vanaf Amsterdam Centraal of vanuit de richting Utrecht) station Muiderpoort (15 minuten lopen)
Amsterdam Centraal is ca. 25 minuten te voet.
Navigeren (per fiets, OV of met de auto via Google Maps)
Parkeren? Betaald voor de deur of in de garage van de Vomar hoek Czaar Peterstraat / Cruquiuskade. Bij minimaal EUR 10,- boodschappen is 2 uur parkeren bovendien gratis. Het is 3 minuten lopen vanaf de garage.
Eerste afspraak
Voor het maken van een eerste afspraak:
- Stuur een mailtje naar de praktijk en leg kort uit waarvoor je komt en of je bepaalde voorkeuren hebt. We nemen dan binnen enkele dagen contact op.
- Bel het secretariaat met een terugbelverzoek. Wij bellen je binnen drie werkdagen terug.
Andere afspraken (bestaande clienten)
Als bestaande cliënt gebruik je de online agenda voor het maken en wijzigen van afspraken.
Wachtlijst
Voor actuele informatie, kijk op deze pagina.
Kosten en mogelijke vergoedingen
Kijk hiervoor op deze pagina.
Afspraken
Als je bij sinteze een afspraak maakt, ga je accoord met de algemene voorwaarden van sinteze. Dat betekent dat je voor iedere sessie verplicht bent te betalen, per pin of contant tijdens de sessie.
Zo snel mogelijk bij de start van de therapie wordt bovendien een 'begeleidingsovereenkomst' ingevuld en ondertekend. De overeenkomsten krijg je toegestuurd als je start met de therapie.
Registraties
Giel Luichjes is:
- als docent geregistreerd als in het register van het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs.
- als jongerentherapeut en psychosynthese therapeut geregistreerd bij de VIT onder nummer.
- als ECP-therapeut en Registertherapeut BCZ® in het Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ).
- als ondernemer bij de KvK onder nummer 51523760.
- vrijgesteld van BTW-heffing aangezien therapie valt onder de (geestelijke) gezondheidszorg voor de mens. Het vermelden van mijn BTW-nummer is evengoed een wettelijke verplichting (NL002002494B33). Wanneer een cliënt kiest voor een coachingsessie, dan wordt er wel BTW geheven en vindt er geen vergoeding plaats vanuit de zorgverzekeraar.
Andere therapeuten die werken binnen de muren van sinteze hebben hun registraties vermeld op hun eigen websites.
Verder werkt sinteze onder de WGBO, de Wkkgz en onder een beroepscode.
IKTA
Sinteze is onderdeel van IKTA, een samenwerkingsverband van Integratieve Kinder- en Jongerentherapeuten met een praktijk in Amsterdam. Kinder- en jongerentherapeuten die aangesloten zijn bij IKTA hebben een zelfstandige praktijk in Amsterdam, zijn opgeleid op minimaal post-HBO-niveau en geregistreerd bij een beroepsvereniging die hen verplicht tot jaarlijkse bijscholingen, intervisie en supervisie, en die vergoeding door zorgverzekeraars mogelijk maakt. Zie hier het netwerk.
Niet tevreden?
Het kan voorkomen dat er voor jou iets niet goes is gegaan in de therapie. Je kunt hierover in gesprek met je therapeut. Als je dat lastig vindt, schrijf dan vooraf een bericht dat je dit graag wilt bespreken. Kom je daar niet uit, kijk dan eens op deze pagina welke stappen je kunt zetten. Sinteze werkt namelijk onder de Wkkgz. Deze wet bepaalt dat je je als cliënt bij onvrede of een klacht eerst de ondersteuning van een klachtenfunctionaris krijgt. Wanneer dit onvoldoende is, kun je wenden tot de geschilleninstantie (zie de website van de VIT en het registratiebewijs). Dit is een professionele niet-commerciële geschilleninstantie. Ook valt sinteze onder het klachtenreglement van de SCAG dat, zoals artikel 13 punt 2 van de Wkkgz vraagt, is vastgesteld in overeenstemming met de representatieve patiënten/cliëntenorganisatie, namelijk Zorgbelang Nederland.
Voor mijn werk als jeugdhulpaanbieder heb ik een klachtencommissie die werkt binnen de Jeugdwet. Dit is opgezet door de SCAG. Per 1 januari 2022 is dit de OKJ, Onafhankelijke Klachtencommissie Jeugdwet. Hiervoor heb ik via mijn beroepsvereniging een klachtenregeling: De Jeugdwet Klachtenregeling.
Het tuchtrecht is geregeld door de RBCZ en wordt uitgevoerd door de TCZ.